Thursday, March 27, 2008

Nattskift

Då och då far jag ett konstant och varierande slag av dåligt samvete for att jag inte har skrivit sa mycket den senaste tiden. Det har sina orsaker: jag jobbar mer och senare på kvallen (I onsdags t ex, när jag skulle gå på improv-workshop, kom kunden kl 20 och då skulle det vara möte skynda skynda göra fardigt. Min kära sambo Linh har jobbat till gryningen ett par tre gånger senaste veckorna), på helgerna ar det en massa praktiska saker som ska fixas (städade lagenheten i sondags som en galning, på tisdagen skulle göra några armhävningar och fick se dammet i vit ögat: Det forsvinner aldrig, eller kommer tillbaka alltfor fort) eller sightseeing som ska hinnas med, och när jag väl har tid att blogga kanner jag mig inte inspirerad.

Just nu sitter jag på kontoret och ritar om balkongerna på det har forbannade shoppingcentret for 317:e gangen. Vi skulle haft inlämning av schamatic design-ritningar idag men eftersom kunden inte ville ha några pelare på utsidan sa var det bara att börja om igen. Ny deadline är om en vecka, men eftersom jag kan projektet utan och innan kan jag nog bli fardig med ett nytt forslag innan dagens slut.

I veckan utlystes aven en intern tävling for att ge fler forslag till utformningen av ett podium (lågbyggnad vid foten av två byggnader på 80 respektive 350 m ) och igår kväll satt vi kvar längenågra stycken och diskuterade olika koncept och forslag som ratats eller kunde forbattras. Försthalv två var jag på vag hem och det blev därför en sen morgon. Samtidigt som jag gick upp vidhalv tio kom Linh hem, han hade jobbat fram till nu. Hade vi varit på samma projekt hade man kunnat saga att han tagit nattskiftet och jag bytte av, men nu ar de bara två som jobbar på projektet vilket innebar att han fick ta bagge skiften. Stackaren var ganska munter trots allt.

Jag tänker inte lägga ner min själ i nåt projekt sa länge jag inte far vara med från borjan. Vi ar inbjudna till en tävling om ett "höghus" (25 våningar) i Rodovre utanfor Kopenhamn och jag ska troligtvis vara med i projektteamet. Det ser jag fram emot, men antagligen kommer jag inte ha särskilt mycket att saga till om. Förhoppningsvis far jag nåt ut av det anda.

Vadret inspirerar inte idag, det ar brunaktig dimma och fuktig kyla, men det ar nästan bättre an kallt högtryck och torr luft. I helgen ska jag försöka göra nåt kulturellt, men just nu har jag svartatt komma på vad. Ska lusläsa weekendguiderna och se vad stadens kulturliv har att bjuda.Jag börjar bli sjukt sugen på att komma igång med tango igen, men att hitta en potentiell partner (som har hyfsat känsla och inte alltfor kort) kan bli svart...jag får satsa på hostterminen i kph istället. Kanske bara lite hederlig minimal kan stilla mitt dans begär, problemet ar bara att hitta någon att gå ut med, de på kontoret som gillar att festa har ännu inte fatt for sig att bjuda med mig :( kanske får anmäla mitt intresse tydligare.

No comments: