Tuesday, February 26, 2008

In the heat of the night


Äntligen! Sitter jag vid ett skrivbord (vilket jag iofs gjort hela dagen också) på ett riktigt hotellrum med ett eget badrum och engångsslippers på fötterna och ett sort jä*la element bredvid sängen så jag måste ta av mig kläder för att inte bli för varm. Och imorgon bitti har jag en frukostbuffé att gå ner till. Visst, det kostar lite mer, de hade inga enkelrum så jag fick ta en dubbelrum för 220 kr natten ungefär. Det kan man leva med, förhoppningsvis hittar jag nånstans att flytta in innan veckan är slut. Just nu är det i alla fall värt varenda öre.

Jag gör ju inte av med några pengar på annat heller, mat får vi serverat på jobbet, både lunch och middag om man stannar så länge. Transport kostar nästan ingenting, som sagt är taxi löjligt billigt och tunnelbanan 2 kr för en biljett. Så vad ska man annars lägga stålarna på om inte lite livskvalitet?

På kontoret fortsatte jag med landskapsarkitekturen idag, det gick mycket bättre. Jag har en idé som jag ska presentera för chefen som kommer tillbaka imorgon, och min arbetsledare verkade gilla den. Det känns helt sjukt att gå från att vara på ett kontor med 3 arkitekter och 2 praktikanter där jag var tre steg ifrån formgivningen till ett med 30 anställda och 20 praktikanter och jag sitter och formger från dag ett.

First we take (shit in) Paris, then we take (it back in) Beijing! ;)

No comments: